Facebook
Google+
Instagram
Telegram
Twitter
تاریخ : 1399/05/28
اخبار - امکان تشخیص "دیابت" با دوربین موبایل فراهم شد

دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا با استفاده از روش "فوتوپلتیسموگرافی" که مبنای عملکردش، تاباندن نور به بافت زنده و بررسی تغییرات حجم خون است امکان تشخیص دیابت نوع 2 را فراهم کردند.با استفاده از دوربین موبایل و تطابق این الگو می‌توان تشخیص داد که فرد به دیابت مبتلا شده یا خیر؛ الگوی عروق فراهم شده از این 53 هزار و 870 نفر 2 میلیون و 600 هزار سابقه به وجود آورده که در افراد قابل تطابق است.


 

دانشمندان موفق به ابداع روشی شده‌اند که با استفاده از دوربین موبایل و با دقت ۸۰ درصد می‌توان دیابت نوع ۲ را در افراد تشخیص داد!

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا با استفاده از روش "فوتوپلتیسموگرافی" که مبنای عملکردش، تاباندن نور به بافت زنده و بررسی تغییرات حجم خون است امکان تشخیص دیابت نوع 2 را فراهم کردند.

این روش که در دسته روشهای غیرتهاجمی تشخیصی طبقه‌بندی می‌شود با یک موبایل ساده و بدون هیچ نرم‌افزاری امکان‌پذیر است.

دقت این روش تا 80 درصد برآورد شده است و افراد بی‌اطلاع نسبت به دیابت را آگاه می‌کند.

دانشمندان با جمع‌آوری بانک اطلاعاتی از 53 هزار و 870 نفر سابقه و الگوی مشخصی از اطلاعات فوتوپلتیسموگرافی مبتلایان به دیابت نوع 2 به راحتی امکان بررسی آسیب عروقی ناشی از دیابت را فراهم کرده‌اند.

بنابر این با استفاده از دوربین موبایل و تطابق این الگو می‌توان تشخیص داد که فرد به دیابت مبتلا شده یا خیر؛ الگوی عروق فراهم شده از این 53 هزار و 870 نفر 2 میلیون و 600 هزار سابقه به وجود آورده که در افراد قابل تطابق است.

راهکار عملی این تشخیص هم بدین صورت است که با چراغ قوه، نوک انگشت فرد رصد می‌شود تا وجود یا فقدان دیابت نوع 2 شناسایی شود!